17 Mart 2014 Pazartesi

Ayşe Sizin Gibi Biri Değil!

İlk albümü 'Rüyadan Kaçış'taki cesur soundu ile dikkatleri üzerine çekmeyi başaran rock müziğin hırçın kızı Ayşe Saran 2.solo albümü Kavga Başladı'yı geçtiğimiz günlerde OnAir müzik etiketiyle yayınladı.Rock ve metal müzik camiasındaki üretimleriyle son yıllarda adından sıkça söz ettiren Össan Deneç prodüktörlüğünde hazırlanan albümde Ayşe Saran'ın yanı sıra Össan Deneç ve Ete Kurttekin imzalı şarkılar bulunuyor.'Rüyadan Kaçış'taki iddialı ve cesur soundu genel hatlarıyla koruduğunu söyleyebildiğimiz Ayşe Saran'ın ilk albüme kıyasla daha sert ve hırçın olduğunu görüyoruz.Bu sertlik ve hırçınlık Saran'ın ilk albümünde dinleyiciler tarafından eleştirilen vokal tarzına da yansımış.Ayşe Saran albümün sert ve keskin havasına yakışır şekilde söylemini kalınlaştırmış.Böylesinin daha güzel olduğunu söyleyebilirim.




Ayşe Saran'ın yeni albümünü dinleyip analiz ederken ilk albümüne dönüp mukayese etmeden duramıyorum.Rüyadan Kaçış'ın sound olarak ilk dinleyişte kulaklara kazınıcı yönü şarkı sözlerine pek uğramamış görünüyordu.Albümde sözü ve müziğiyle öne çıkan çok az şarkı vardı. 'Yok Ki' ,'Ne Fark Eder', ' Her Şey Bitecek' benim için bir adım öne çıkan şarkılardı.Yeni albümde Saran'ın bu kısıma çok çalıştığını görmekle birlikte boş şarkının olmadığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.İlk klip şarkısı olarak seçilen 'Ben Senin Gibi Biri Değilim' albümün genel tavrını en iyi özetleyen şarkı olmasıyla doğru bir seçim. Klibin ne kadar iyi olduğuna siz izleyip kendiniz karar verin. 'Cehennemde doğan günahtan korkar mı ?' gibi can alıcı soruları içinde barındıran 'Taarruz' albümdeki favorim olurken, destekleyici elektronik alt yapısıyla bir adım öne çıkan  'Ölüm Marşı' ,kavganın başlayıp hainin gazladığının haberini veren 'Kimim Ben' ve bir Ete Kurttekin bestesi olan 'Bir Köşede' albümün en sivrilen şarkıları bana göre. Bu gümbür gümbür gidişatta bir ara vermek istediyseniz sizi ilk karşılayan şarkı 'Balad' olurken temposu bir inip bir yükselen 'Sessizce' belki bu kategoriye dahil edebileceğimiz şarkılardan biri oluyor.Elektronik alt yapısıyla dikkat çeken 'Hayal Kursam' ise albüme güzel ve değişik bir kapanış yapıyor.





Şöyle bir toparlarsak Ayşe Saran'ın ilk albümünden sonra çıtayı epey yükselttiğini düşünüyorum.Albümde bir araya gelen müzisyenlerin kalitesini düşündükçe bu albümün buram buram kalite kokmasına şaşırmamak gerek aslında.Albümün beyni olarak gösterebileceğimiz Össan Deneç'in düzenlediği şarkılarda cayır cayır gitar soloları olmamasına her ne kadar alışmış olsak da insan yine de 'olsaydı fena olmazdı be' diye düşünmeden edemiyor.Her neyse bu kısımlar zaten sırf eleştiri olsun diye eleştirdiğim noktalar. Yoksa albümün kendisi alev gibi elde tutulmuyor.Açıkçası Saran'ın konserlerini heyecanla bekliyorum.Yurdum insanının sabır noktası bu denli taşmışken bu sert şarkıları hep birlikte avaz avaz söyleyip kıyameti kopartmayı hayal etmekle birlikte yazıya,albümde emeği geçen herkese - özellikle muhteşem kapak tasarımında - böylesi kalburüstü bir albüme katkıda bulundukları için teşekkürü bir müzik dinleyici olarak borç biliyorum. Metalinize sağlık!

Dikkat Çektiklerim: Taarruz,Ölüm Marşı,Kimim Ben,Bir Köşede
Zayıf Halkalar: Zayıf halkası yok bu albümün


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder