Sofar performanslarından sonra sosyal alemde günden güne konuşulmaya
başlanan Kalben’in kendi adını
taşıyan ilk albümü bu ay içerisinde dinleyicileri kucakladı. Pek sevip, çabuk
ısındığımız Kalben hakkında genel titreşimler zaten ‘ Kalben mi ? Alır yürür o ‘
şeklindeydi. Beklentiler yanıltmadı ve
Kalben daha çok taze olmasına rağmen kendinden artık albümlü bir müzisyen
olarak bahsettirmeye başladı. Bahsi geçen albümde 13 şarkı var ve bunların 12 ‘sinin
üretimi bizzat Kalben’in kaleminden ve hislerinden çıkma. Şarkıların ilk hissettirdiği,
sahibinin ismi ile müsemma oluşları. Her biri içten, kalben, hayat akışımızda
bizleri meşgul eden sıradan öykülerden oluşuyor . Bunu bazen mizahi bir dille
bazense yaşanırken ki sızı halinin yoğunluğunu vererek sunuyor. Bazı şarkıları teker teker ele aldım.
‘ Çorap ‘ , bana göre dinleyicinin ruh
haline göre şekillenip dinlenecek bir şarkı. Esasında mız mız bir melankolisi
var fakat ‘ Neden istiyorsun uzaklara gitmemi ?‘ gibi kısık sesli bir isyan da
barındırıyor. ‘ Saçlar ‘ , albümün ‘A1’
formatındaki ilk klip şarkısı. Diğer Kalben şarkılarında olduğu gibi anlatım
dili alışılagelmişin biraz dışında fakat dinleyiciyi çabuk kucaklayacak bir
halde. Çıkış şarkısı olarak çok doğru bir seçim. ‘ Gürcan Keltek ‘ yönetmenliğinde çekilmiş güzel de bir klibi
var. Büyük kareleri yok akıyor şarkı
gibi klip de. ‘ Sadece ‘ , beni Kalben’le buluşturan köprü şarkı olduğu için
anlamı diğerlerinden bir tık daha fazla gözümde. Kendi halinde yuvarlanırken
sıkılıyor ve dikleniyor karşıdakine. Sonu ise buruk bitiyor, olsun yine de epey
leziz bir düzenleme olduğunu düşünüyorum. İkinci klibi değil de üçüncü bir klip
gelirse bu şarkıya bekliyorum. İkinci klip bana kalırsa biraz daha hareketli ve
matrak bir şarkıya çekilecek gibi. ‘
Fırtınalar ‘ mesela tatlı bir aşk
şarkısı. ‘ Atlarıyla geldi ordular
gitmiyorum ‘ diyerek direnen bir kadın var. Aşkın en yangınlı halini
sempatik bir dille aktarıyor. İçindeki tatlı kırılmalar lezzetini artırmış bu
şarkının. ‘ Taşikardi ‘ albümde düzenlemesini en başarılı bulduğum
şarkılardan biri oldu. Şarkıların akustik tınılarına alışmış Kalben’in kemik
kitlesi yeni düzenlemeleri biraz yadırgamış. ‘ Biz onu gitarıyla sevdik ‘ gibi bir söylem var ama yine severek
dinlediklerinden eminim. Bu da değişik bir versiyon olmuş oldu fena mı ? Kalben
zaten akustiğini her zaman söyleyebilir bizlere, her neyse ben bu durumdan
hoşnutsuz değilim. ‘ O Ye Bebek ‘
ise hoşnutsuz kirli konuşmalardan hoşlananların seveceği en başarılı işlerden
biri olmuş. Albümde bir de Kalben’in gitarını eline alıp öttürdüğü bir ‘Haydi Söyle’ var ki insana böyle bir şarkı vardı ve
aslında dinlenebilirdi dedirtiyor. Ağız ekşitmeye meyilli dinleyici kitlesinin
sayısını düşündüğümüzde gerçekten cover riskli bir iş fakat Kalben bu işin
altından da başarıyla kalkmış. Şarkının kişiliğine zarar vermeden onu Kalben Sound’a taşımış, iyi de yapmış.
Büyük iddiaları yok, telaşsız, bir yere
koşmuyor Kalben’in müziği. ‘Ben’im demiyor ama dinlendiğinde bence bir ‘ Vay değişik ve sade ‘ dedirtiyor. Zaten dinleyicinin onu bu denli
tez bağrına basıp sahiplenmesinin nedeni hasretlik çektiğimiz bu sadelik.
Sadece şarkıları değil kendisi de bir hayli öyle. Şatafatsız ve ne için orada
olduğunun farkında. Bir iki konuşmasına ve röportajına denk geldiğinizde dingin
ama esasında söyleyecek çok fazla sözü olan birisi olduğunu anlıyorum. Umarım
daha nice seslerde, nice nefeslerde ve sözlerde buluşuruz. Teşekkürler, Kalben.
Albümün öne çıkanları: Saçlar, Çorap, Sadece, Haydi Söyle
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder